Training Klantgericht Telefoneren

Home  / Trainingen / Klantgericht Telefoneren

De training Klantgericht Telefoneren richt zich op een van de meest belangrijke communicatiemiddelen van het bedrijfsleven namelijk telefonie. Zakelijk communiceren op een enthousiaste en professionele wijze is echter lang niet altijd eenvoudig. Wat betekent klantgerichtheid nu concreet voor jouw handelen? Hoe laat je de klant door de telefoon merken dat je daadwerkelijk geïnteresseerd in hem bent? Hoe overtref je de verwachtingen van je zakelijke klanten? Uit onderzoek blijkt dat een professioneel eerste contact per telefoon zeer belangrijk is voor de beeldvorming van een organisatie. Kortom, een professionele en klantgerichte telefoonbehandeling levert jou en je organisatie veel op!

Programma

ExplainiT hanteert onderstaande onderwerpen voor de training Klantgericht Telefoneren. Op basis van je persoonlijke intake en inbreng is het mogelijk om het programma af te stemmen op je eigen werksituatie.

  • Verwachting van de klant met betrekking tot telefoonbehandeling
  • Persoonlijke versus zakelijke benadering
  • Basis telefoonregels en etiquette
  • Effectieve vraag- en luistertechnieken
  • Klantgerichtheid als attitude
  • Omgaan met lastige klanten
  • Persoonlijk actieplan

Resultaat

Tijdens de training Klantgericht Telefoneren:

  • Leer je de basisvaardigheden voor telefonisch communiceren.
  • Leer je klantgericht te zijn waarbij het gehele telefoonproces wordt doorlopen.
  • Leer je effectief om te gaan met verschillende klanttypen, lastig gedrag, bezwaren en klachten.
  • Leer je om jouw klanten hulpvaardiger, klantgerichter, efficiënter en vriendelijker te woord.
  • Leer je om jouw werkzaamheden met nog meer zelfvertrouwen en enthousiasme uit te voeren.

Doelgroep

De training Klantgericht Telefoneren is ingericht op medewerkers die regelmatig interne of externe klant te woord staat aan de telefoon. Je wil een positieve indruk achterlaten en leren hoe je professioneel en klantgericht te werk gaat. Je wil leren om te gaan met verschillende soorten klanten en lastig gedrag van klanten (bijvoorbeeld een klant die boos wordt).

Voorkennis

Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

Werkwijze

Als deelnemer krijg je technieken, theoretische handvatten, inzichten en tips aangereikt. Daarnaast is er in deze training veel aandacht aan het vergroten van je persoonlijke kennis- en vaardigheidsniveau. De inspirerende trainer/ coacht zorgt voor een veilig leerklimaat, een prettige sfeer en een goede dynamiek wat persoonlijke zelfreflectie en een optimaal leerproces stimuleert en vergroot.

Investering

De investering voor deze training bedraagt € 899,- per persoon.
Bovengenoemde prijs is een all-in prijs, inclusief
trainingsmateriaal
lunch
koffie, thee en water

De investering is excl. btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw is mogelijk. In dat geval vragen wij 10% opslag bovenop de investeringsprijs.
Lees meer over de btw-vrij regeling van ExplainiT

De factuur van deze training wordt na afloop van de training verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Geef dit dan aan in het opmerkingenveld bij het inschrijven.

Examen & Certificering

Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop een certificaat dat je succesvol hebt deelgenomen aan de training.

Planning

Ervaringen

Aveleijn

“Ik zou ExplainiT zeker aanbevelen, omdat het een heel prettige partij is om mee samen te werken en het zijn afspraken nakomt. Als door onvoorziene omstandigheden afspraken niet nagekomen kunnen worden, dan wordt er samen gekeken naar alternatieve mogelijkheden. De trainers van ExplainiT zijn vriendelijk, kundig en bereid om feedback ter harte te nemen.”

Enexis

“We zouden ExplainiT aanbevelen bij andere organisaties voor ICT (migratie) trainingen. ExplainiT is een flexibele partner en je weet precies wat je kunt verwachten. Dat is als klant prettig. Zeker bij grote projecten.”

Bleckmann

“Trainingen van ExplainiT matchen altijd met onze verwachtingen. Onze medewerkers leren veel tijdens de trainingen. Daardoor krijgen we veel positieve reacties uit de evaluaties.”

Wat maakt ExplainiT uniek?

ExplainiT, opgericht in 2000, heeft door de jaren heen kennis en ervaring opgebouwd in vrijwel iedere branche. Onze trainers beschikken altijd over praktijkervaring en de training zal gericht zijn op jouw praktijksituatie voor een optimaal rendement. ExplainiT erkent het belang van constant ontwikkelen en zorgt daarom dat haar medewerkers en trainers altijd over up-to-date expertise beschikken. Daarnaast maakt ExplainiT gebruik van efficiënte en innovatieve leervormen.

Zet de stap naar een wendbare organisatie

Schrijf je in

Helemaal klaar om meer te leren over de training Klantgericht Telefoneren?
Kies een datum, geef je voorkeurslocaties op en schrijf je in.

Neem een optie

Weet je nog niet helemaal zeker of de training Klantgericht Telefoneren wat voor je is? Reserveer een plek voor één of meerdere trainingsdata. Wij houden de optie twee weken vast zodat je nog even na kunt denken of je je definitief aanmeld.

Vraag een offerte aan

Ben je op zoek naar een in-company training? Laat voor de training Klantgericht Telefoneren een maatwerkprogramma samenstellen waarbij rekening wordt gehouden met je wensen en behoeften.

Anderen bekeken ook onderstaande trainingen

Vragen of trainingsadvies op maat?

Heb je hulp nodig bij het maken van een keuze? Wil je weten of deze training bij je doelstellingen past? Neem dan contact op voor een persoonlijk advies. Bel 088 122 55 88 of mail naar info@explainit.nl. We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur en helpen je graag.