Training Klantgericht telefoneren

De training Klantgericht telefoneren richt zich op een van de meest belangrijke communicatie middelen van het bedrijfsleven namelijk telefonie. Zakelijk communiceren op een enthousiaste en professionele wijze is echter lang niet altijd eenvoudig. Wat betekent klantgerichtheid nu concreet voor uw handelen? Hoe laat u de klant door de telefoon merken dat u daadwerkelijk geïnteresseerd in hem bent? Hoe overtreft u de verwachtingen van uw zakelijke klanten? Uit onderzoek blijkt dat een professioneel eerste contact per telefoon zeer belangrijk is voor de beeldvorming van een organisatie. Kortom, een professionele en klantgerichte telefoonbehandeling levert uw organisatie veel op!

Resultaat

In de training Klantgericht telefoneren leert u basisvaardigheden voor telefonisch communiceren. U leert klantgericht te zijn waarbij het gehele telefoonproces wordt doorlopen. Daarnaast leert u effectief omgaan met verschillende klanttypen, lastig gedrag, bezwaren en klachten. Aan het eind van de training Klantgericht telefoneren staat u uw klanten hulpvaardiger, klantgerichter, efficiënter en vriendelijker te woord. U voert uw werkzaamheden met nog meer zelfvertrouwen en enthousiasme uit.

Doelgroep

De training Klantgericht telefoneren is ingericht op medewerkers die regelmatig de interne of externe klant te woord staat aan de telefoon en deze op weg helpt binnen uw organisatie. U wilt een positieve indruk achterlaten en leren hoe u professioneel en klantgericht te werk gaat. U wilt leren om te gaan met verschillende soorten klanten en lastig gedrag van klanten (bijvoorbeeld een klant die boos wordt).

Trainingsinhoud

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training Klantgericht telefoneren. Op basis van uw intake is het mogelijk om het programma op uw praktijksituatie af te stemmen.

  • Verwachting van de klant met betrekking tot telefoonbehandeling
  • Persoonlijke versus zakelijke benadering
  • Basis telefoonregels en etiquette
  • Effectieve vraag- en luistertechnieken
  • Klantgerichtheid als attitude
  • Omgaan met lastige klanten
  • Persoonlijk actieplan

Werkwijze

Deze training Klantgericht telefoneren start met het duidelijk maken van het belang van een professionele telefoonbehandeling. Aan de hand van voorbeelden en discussies wordt duidelijk wat klanten verwachten en hoe deze verwachtingen kunnen worden overtroffen. Daarna werkt u intensief aan het ontwikkelen van vaardigheden die een prettig en professioneel telefoongesprek mogelijk maken.

Investering

Groepstraining:
Voordelige groepsprijzen, korting tot 60% Ook maatwerk / in-company mogelijk
Duur: In overleg Neem contact op
Open inschrijving:
€ 899,- excl. btw / € 989,- btw vrij
incl. trainingsmateriaal en lunch, koffie/thee
Duur: 2 dagen Inschrijven
Individueel:
Prijs in overleg Ook maatwerk / in-company mogelijk
Duur: In overleg Neem contact op

Trainingsrooster

Maak hier uw keuze voor een locatie en datum voor de Training Klantgericht telefoneren. Geen geschikte data? Neem dan contact met ons op: 088 - 122 55 88

Trainingsvormen

ExplainiT hanteert verschillende vormen waarin trainingen worden aangeboden. Hieronder een omschrijving van de mogelijkheden.

  • Individuele training Klantgericht telefoneren

    Bij een individuele cursus vindt er een 1-op-1 training plaats op de werkplek van de medewerker. De training Klantgericht telefoneren zal plaatsvinden op tijden die de medewerker het beste uitkomt. De inhoud wordt in overleg met de medewerker vastgesteld. In de cursus Klantgericht telefoneren worden de vragen van de medewerker volledig beantwoord en is er veel ruimte om vragen te stellen. Doordat de duur van de cursus korter is door de intensieve kennisoverdracht, is ze niet veel duurder dan via het open-inschrijvingsrooster. Vraag onze trainingsadviseurs naar de voordelige 1-op-1 prijzen.

  • Groepstraining Klantgericht telefoneren

    Bij een groepstraining wordt in samenspraak met de klant de (maatwerk)training samengesteld. Hierbij is deze afgestemd op de behoefte van een specifieke doelgroep. Het is mogelijk om in een groepstraining bedrijfsspecifieke bestanden te behandelen. De trainingslocatie, trainingsdata en -tijden zijn variabel te bepalen. Bij de trainingen kan ExplainiT tevens een mobiel trainingslokaal inrichten op de locatie van de klant. Vraag onze trainingsadviseurs naar de voordelige groepsprijzen, waarbij kortingen oplopen tot 60%.

  • Open-inschrijving training Klantgericht telefoneren

    Bij de open-inschrijving staan trainingsinhoud, -data en -tijden vast. Medewerkers van verschillende bedrijven zijn bij deze training aanwezig. Inschrijving op een training via open-inschrijving is vanaf 1 persoon mogelijk. ExplainiT biedt de cursussen eens per 3 á 4 weken aan. Zie het trainingsrooster voor de data.