Logo klant

Hoe KLM met trainingen op maat de klantgerichtheid van medewerkers wist te verbeteren

KLM ontdekte dat haar klanten steeds meer eisten van de organisatie, waardoor er een trainingsvraagstuk m.b.t. klantgerichtheid ontstond. KLM schakelde ExplainiT in om het trainingstraject klantgerichtheid in goede banen te leiden.

Organisatie:
Industrie:
Deelnemers:
KLM
Dienstverlening
20

Download Klantcase

Bedankt voor je aanvraag. Je kunt de klantcase downloaden door te klikken op onderstaande knop:
Start download
Oops! Something went wrong while submitting the form.

ExplainiT is een leverancier waar wij al meerdere trainingen hebben ingekocht. Onze opleidingsafdeling onderhoudt al geruime tijd goed contact met hen.

Dennis Persaud

Type Team Leader 747

Samenvatting

Onze opdrachtgever

Luchtvaartmaatschappij KLM is opgericht in 1919 is hiermee de een van de oudste luchtvaartmaatschappijen. Met meer dan 27.000 medewerkers opereert de organisatie wereldwijd en voert drie kernactiviteiten uit: vervoer van passagiers, vrachtvervoer en vliegtuigonderhoud. KLM is ervan overtuigd dat ze het verschil kunnen maken door klanten telkens een onvergetelijke ervaring te bezorgen.

De opdracht

Binnen de organisatie van KLM heerst de overtuiging dat het verschil gemaakt kan worden door klanten een onvergetelijke ervaring te bezorgen. Om dat te realiseren kwam er uit een behoefteanalyse een vraagstuk met betrekking tot klantgerichtheid naar voren. ExplainiT werd daarop aangewezen om maatwerk trainingen op het gebied van klantgerichtheid te verzorgen.

De oplossing

Tijdens een eerste gesprek zijn alle ins en outs rondom de trainingsbehoefte vanuit KLM besproken. Ook werden praktische inzichten uit eerdere trainingstrajecten gedeeld vanuit ExplainiT en werden er concrete afspraken gemaakt. Vervolgens kon er getraind worden. Eerst vonden er inhoudelijke trainingen plaats, opgevolgd door herhalingstrainingen waarin er onderling en met trainers gespart kon worden.

Het resultaat

Voor de KLM is een training pas zinvol als er uiteindelijk resultaten zichtbaar zijn in de praktijk. Naast dat de trainingen bewustwording over klantgerichte denk en handelen moesten opleveren, waren de resultaten van de trainingen direct zichtbaar. Voor KLM is het plan om de klantgerichtheid in de toekomst verder te optimaliseren, maar het trainingstraject van ExplainiT wordt gezien als een grote stap.

Uitgelichte klantcases:

Overstap Windows 10 & Office 365

Aveleijn

Aveleijn stapte van Citrix, Windows 7 en Office 2010 over naar Windows 10 en Office 365. Omdat het een grote verandering betrof voor medewerkers werd er op basis van de leerbehoeften samen met ExplainiT een trainingstraject opgezet.

Scrum Toepassen

EY

EY organiseert jaarlijks in juli en augustus de firm-wide learning events, waarbij medewerkers trainingen kunnen volgen over allerlei onderwerpen. Als preferred supplier was ExplainiT verantwoordelijk voor het organiseren van de Scrum trainingen.

Benieuwd wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen?

Neem vrijblijvend contact met ons op. Onze ervaren adviseurs, consultants en trainers helpen je graag.

Han Eshuis
Accountmanager
📞 088-122 55 88
Copyright © 0000 ExplainiT | Onderdeel van INVINITIV