Training Klantvriendelijke Klachtafhandeling

8.5
Deze score is gebaseerd op ervaringen van
103
deelnemers aan de
Training
Klantvriendelijke Klachtafhandeling
in de afgelopen 3 jaar.

In de training Klantvriendelijke Klachtafhandeling leer je klachten professioneel af te handelen. Hierdoor verlies je een klant niet, maar verstevig je juist de relatie. De training is bedoeld voor medewerkers die contact onderhouden met klanten.

Jouw leerdoelen, wensen en behoeften staan centraal in de training

>250.000 medewerkers geadviseerd en getraind sinds de oprichting in 2001

Altijd persoonlijk contact met een vaste en ervaren trainingsadviseur

Specialist in incompany en maatwerk trainingen met landelijke dekking

Open inschrijving

2

dag

dagen

In overleg

Een reguliere trainingsdag duurt van 09:30 tot 16:30.

Op aanvraag

1099

,-

per deelnemer

De prijs is exclusief btw en inclusief locatie, trainingsmateriaal, lunch, koffie en thee.

10+ locaties in Nederland

De locaties zijn Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.

Incompany

Bij incompany trainingen zijn het programma, de leervormen en de locatie in overleg. Aantrekkelijke groepsprijzen zijn van toepassing.

Als opleider denken we graag mee over jullie leerbehoeften. Samen stellen we de oplossing vast die optimaal aansluit bij jullie praktijksituatie.

Programma

Het onderstaande programma bevat de standaard onderwerpen voor deze training. Als maatwerk en incompany specialist passen we het programma graag aan op basis van de leerbehoeften.

Klachtenmanagement

  • Toegankelijkheid tonen
  • Outside-in benadering
  • Klachten als kans zien
  • Verschillende klanttypen

Uitgangspunten klachtafhandeling

  • Klachten herkennen
  • Omgaan met spanning en emoties
  • Lastige gesprekken voeren
  • Principes voor klantgerichte reacties
  • Stappenplan voor het afhandelen van klachten

Klachtgesprek

  • Mondeling, schriftelijk en telefonisch
  • Klachten aanvaarden of afwijzen
  • Afhandeling uitstellen
  • Het herstellen van vertrouwen
  • Klacht terugbrengen naar de organisatie

Resultaat

Na afloop van deze training:

  • Heb je inzicht in het ontstaan van klachten.
  • Ben je in staat de intenties van de klant bij een klacht te achterhalen.
  • Beschik je over kennis van emoties bij klachten.
  • Pas je effectieve oplossingsstrategieën toe.
  • Kun je je beter inleven in de klant.

Doelgroep

De training Klantvriendelijke Klachtafhandeling is geschikt voor medewerkers die contact onderhouden met klanten en professioneel om willen gaan met klachten.

Voorkennis

Deelname aan deze training vereist geen specifieke voorkennis.

Trainingsdata

Schrijf je in voor de training op een startdatum en locatie naar keuze.

Jul 26, 2024

Trainingsdag 1
Jul 26, 2024
Trainingsdag 2
Aug 2, 2024
Trainingsdag 3
Trainingsdag 4
Trainingsdag 5
6e trainingsdag
7e trainingsdag
Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
Beschikbare trainingslocaties
Inschrijven

Aug 26, 2024

Trainingsdag 1
Aug 26, 2024
Trainingsdag 2
Sep 2, 2024
Trainingsdag 3
Trainingsdag 4
Trainingsdag 5
6e trainingsdag
7e trainingsdag
Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
Beschikbare trainingslocaties
Inschrijven

Sep 23, 2024

Trainingsdag 1
Sep 23, 2024
Trainingsdag 2
Sep 30, 2024
Trainingsdag 3
Trainingsdag 4
Trainingsdag 5
6e trainingsdag
7e trainingsdag
Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
Beschikbare trainingslocaties
Inschrijven

Oct 21, 2024

Trainingsdag 1
Oct 21, 2024
Trainingsdag 2
Oct 28, 2024
Trainingsdag 3
Trainingsdag 4
Trainingsdag 5
6e trainingsdag
7e trainingsdag
Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
Beschikbare trainingslocaties
Inschrijven

Nov 20, 2024

Trainingsdag 1
Nov 20, 2024
Trainingsdag 2
Nov 27, 2024
Trainingsdag 3
Trainingsdag 4
Trainingsdag 5
6e trainingsdag
7e trainingsdag
Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
Beschikbare trainingslocaties
Inschrijven

Dec 16, 2024

Trainingsdag 1
Dec 16, 2024
Trainingsdag 2
Dec 23, 2024
Trainingsdag 3
Trainingsdag 4
Trainingsdag 5
6e trainingsdag
7e trainingsdag
Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
Beschikbare trainingslocaties
Inschrijven

Jan 15, 2025

Trainingsdag 1
Jan 15, 2025
Trainingsdag 2
Jan 22, 2025
Trainingsdag 3
Trainingsdag 4
Trainingsdag 5
6e trainingsdag
7e trainingsdag
Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
Beschikbare trainingslocaties
Inschrijven

Certificering

Na het afronden van deze training ontvang je het officiële ExplainiT certificaat ‘Klantvriendelijke Klachtafhandeling’.

Leermateriaal

Bij het volgen van deze training krijg je de beschikking over naslagwerk dat is ontwikkeld door specialisten. In het naslagwerk vind je een overzicht van de theorie, praktijkoefeningen en examenvragen (indien relevant).

Open Inschrijving

2

dag

dagen

Bekijk trainingsdata ↓
Een reguliere trainingsdag duurt van 09:30 tot 16:30.
more info on hover icon

1099

,-

per deelnemer

De prijs is exclusief btw en inclusief locatie, trainingsmateriaal, lunch, koffie en thee.
more info on hover icon

10+ locaties in Nederland

De locaties zijn Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
more info on hover icon

Incompany

Bij incompany trainingen zijn het programma, de leervormen en de locatie in overleg. Aantrekkelijke groepsprijzen zijn van toepassing.

Als opleider denken we graag mee over jullie leerbehoeften. Samen stellen we de oplossing vast die optimaal aansluit bij jullie praktijksituatie.
more info on hover icon

Maatwerk

Onze ervaren adviseurs ontwikkelen graag een oplossing op maat voor de leerbehoeften van je organisatie.

Incompany

Organiseer een training met een programma, datum en locatie naar keuze voor je organisatie.

Adoptie

Zorg ervoor dat medewerkers nieuwe technologie en methodieken accepteren en doelgericht inzetten.

300.000+ cursisten getraind van organisaties in diverse branches

medewerker portret foto
Han Eshuis
Accountmanager
📞 088-122 55 88
Copyright © 0000 ExplainiT | Onderdeel van INVINITIV
No items found.