Training Klantvriendelijke Klachtafhandeling

8.5
Deze score is gebaseerd op ervaringen van
103
deelnemers aan de
Training
Klantvriendelijke Klachtafhandeling
in de afgelopen 3 jaar.

In de training Klantvriendelijke Klachtafhandeling leer je klachten professioneel af te handelen. Hierdoor verlies je een klant niet, maar verstevig je juist de relatie. De training is bedoeld voor medewerkers die contact onderhouden met klanten.

Jouw leerdoelen, wensen en behoeften staan centraal in de training

>250.000 medewerkers geadviseerd en getraind sinds de oprichting in 2001

Altijd persoonlijk contact met een vaste en ervaren trainingsadviseur

Specialist in incompany en maatwerk trainingen met landelijke dekking

Open inschrijving

2

dag

dagen

In overleg

Een standaard trainingsdag duurt van 09:30 tot 16:30.

Op aanvraag

1099

,-

per deelnemer

Excl. BTW. De genoemde prijs is voor een individuele deelnemer en inclusief locatie, trainingsmateriaal, lunch, koffie, thee en water. Voor incompany en maatwerk trainingen hanteren we voordelige groepsprijzen.

10+ locaties in Nederland

Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle, Virtueel. Incompany en maatwerk trainingen verzorgen we op een locatie naar keuze.

Incompany

Bij incompany trainingen zijn het programma en de locatie in overleg. Hierbij zijn aantrekkelijke groepsprijzen van toepassing.

Vrijwel iedere training die we verzorgen kunnen we ook incompany aanbieden. In een incompany training leggen we accenten op onderwerpen die voor jouw organisatie belangrijk zijn.

Programma

Het onderstaande programma bevat de standaard onderwerpen voor deze training. Als maatwerk en incompany specialist passen we het programma graag aan op basis van de leerbehoeften.

Klachtenmanagement

  • Toegankelijkheid tonen
  • Outside-in benadering
  • Klachten als kans zien
  • Verschillende klanttypen

Uitgangspunten klachtafhandeling

  • Klachten herkennen
  • Omgaan met spanning en emoties
  • Lastige gesprekken voeren
  • Principes voor klantgerichte reacties
  • Stappenplan voor het afhandelen van klachten

Klachtgesprek

  • Mondeling, schriftelijk en telefonisch
  • Klachten aanvaarden of afwijzen
  • Afhandeling uitstellen
  • Het herstellen van vertrouwen
  • Klacht terugbrengen naar de organisatie

Resultaat

Na afloop van deze training:

  • Heb je inzicht in het ontstaan van klachten.
  • Ben je in staat de intenties van de klant bij een klacht te achterhalen.
  • Beschik je over kennis van emoties bij klachten.
  • Pas je effectieve oplossingsstrategieën toe.
  • Kun je je beter inleven in de klant.

Doelgroep

De training Klantvriendelijke Klachtafhandeling is geschikt voor medewerkers die contact onderhouden met klanten en professioneel om willen gaan met klachten.

Voorkennis

Deelname aan deze training vereist geen specifieke voorkennis.

Trainingsdata

Selecteer een van onderstaande startdata om je in te schrijven. Deze training wordt op al onze locaties verzorgd.

Jul 26, 2024

Startdatum
Jul 26, 2024
2e trainingsdag
Aug 2, 2024
3e trainingsdag
4e trainingsdag
5e trainingsdag
6e trainingsdag
7e trainingsdag
Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
Beschikbaar op al onze locaties
Inschrijven

Aug 26, 2024

Startdatum
Aug 26, 2024
2e trainingsdag
Sep 2, 2024
3e trainingsdag
4e trainingsdag
5e trainingsdag
6e trainingsdag
7e trainingsdag
Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
Beschikbaar op al onze locaties
Inschrijven

Sep 23, 2024

Startdatum
Sep 23, 2024
2e trainingsdag
Sep 30, 2024
3e trainingsdag
4e trainingsdag
5e trainingsdag
6e trainingsdag
7e trainingsdag
Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
Beschikbaar op al onze locaties
Inschrijven

Oct 21, 2024

Startdatum
Oct 21, 2024
2e trainingsdag
Oct 28, 2024
3e trainingsdag
4e trainingsdag
5e trainingsdag
6e trainingsdag
7e trainingsdag
Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
Beschikbaar op al onze locaties
Inschrijven

Nov 20, 2024

Startdatum
Nov 20, 2024
2e trainingsdag
Nov 27, 2024
3e trainingsdag
4e trainingsdag
5e trainingsdag
6e trainingsdag
7e trainingsdag
Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
Beschikbaar op al onze locaties
Inschrijven

Dec 16, 2024

Startdatum
Dec 16, 2024
2e trainingsdag
Dec 23, 2024
3e trainingsdag
4e trainingsdag
5e trainingsdag
6e trainingsdag
7e trainingsdag
Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
Beschikbaar op al onze locaties
Inschrijven

Jan 15, 2025

Startdatum
Jan 15, 2025
2e trainingsdag
Jan 22, 2025
3e trainingsdag
4e trainingsdag
5e trainingsdag
6e trainingsdag
7e trainingsdag
Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Virtueel.
Beschikbaar op al onze locaties
Inschrijven

Certificering

Na het afronden van deze training ontvang je het officiële ExplainiT certificaat ‘Klantvriendelijke Klachtafhandeling’.

Leermateriaal

Bij het volgen van deze training krijg je de beschikking over naslagwerk dat is ontwikkeld door specialisten. In het naslagwerk vind je een overzicht van de theorie, praktijkoefeningen en examenvragen (indien relevant).

Open inschrijving

2

dag

dagen

Bekijk trainingsdata ↓
Een standaard trainingsdag duurt van 09:30 tot 16:30.
more info on hover icon

1099

,-

per deelnemer

Excl. BTW. De genoemde prijs is voor een individuele deelnemer en inclusief locatie, trainingsmateriaal, lunch, koffie, thee en water. Voor incompany en maatwerk trainingen hanteren we voordelige groepsprijzen.
more info on hover icon

10+ locaties in Nederland

Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Hengelo, Rotterdam, Utrecht, Zwolle, Virtueel. Incompany en maatwerk trainingen verzorgen we op een locatie naar keuze.
more info on hover icon

Incompany

Bij incompany trainingen zijn het programma en de locatie in overleg. Hierbij zijn aantrekkelijke groepsprijzen van toepassing.

Vrijwel iedere training die we verzorgen kunnen we ook incompany aanbieden. In een incompany training leggen we accenten op onderwerpen die voor jouw organisatie belangrijk zijn.
more info on hover icon

Maatwerk

We bieden ons volledige aanbod ook in een incompany- of adoptie vorm aan.

Incompany

Een training met een programma, datum en locatie naar keuze voor medewerkers van je organisatie.

Adoptie

Zorg ervoor dat medewerkers nieuwe technologie en methodieken accepteren en doelgericht inzetten.

3000+ organisaties getraind

medewerker portret foto
Han Eshuis
Accountmanager
📞 088-122 55 88
Copyright © 0000 ExplainiT | Onderdeel van INVINITIV
No items found.