Training Klantgericht Denken en Handelen

Home  / Trainingen / Klantgericht Denken en Handelen

Klantgerichte organisaties zijn het meest succesvol. Dit is niet verwonderlijk, want een klantgerichte houding leidt tot tevreden klanten en tevreden medewerkers. Tijdens deze inspirerende training leer je wat het betekent om als organisatie de klant écht centraal te stellen. Je gaat actief zelf aan de slag met praktijk cases, waarbij je leert om ook in lastige situaties klantgericht te blijven. Je hebt oprechte aandacht en interesse in de klant en kijkt op welke manier je de klant het beste van dienst kan zijn. Dit zorgt voor tevreden klanten. Daarom ben jij na afloop als echte klantgerichte medewerker goud waard voor iedere organisatie.

Programma

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training Klantgericht Denken en Handelen. Op basis van je persoonlijke intake en inbreng is het mogelijk om het programma af te stemmen op je eigen werksituatie.

Klantgerichtheid

  • Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid, wat is het verschil
  • Wat verwacht de klant van ons?
  • Hoe geef ik de klant het gevoel dat zij centraal staat
  • Pro-actief ipv reactief

Communicatieve vaardigheden

  • LSD
  • Bewustzijn van eigen communicatiestijl, houding en gedrag
  • Houding en sensitiviteit naar klanten
  • Omgaan met weerstand en emotie
  • Belemmerende overtuigingen

Praktijksituaties en -voorbeelden

  • Koppeling met de praktijk
  • Persoonlijk actieplan

Resultaat

Na afloop van de training Klantgericht Denken en Handelen:

  • Krijg je nog meer inzicht in het belang van klantgericht denken en handelen
  • Krijg je meer inzicht in je eigen rol in klantgerichtheid en je invloed op de communicatie.
  • Beschik je over de belangrijke vaardigheden om in te kunnen spelen op de behoeften en wensen van interne en externe klanten.
  • Heb je inzicht in jouw eigen effectiviteit en klantgerichtheid
  • Voer je op een prettige en resultaatgerichte manier verschillende soorten gesprekken met klanten
  • Kun je op bondige wijze jouw organisatie en haar diensten of producten uitleggen
  • Ga je op een klantgerichte manier om met lastige klanten

Doelgroep

Iedereen die in zijn of haar werk regelmatig in contact komen met (potentiële) klanten en hun klantgerichte optreden willen versterken en/of verfrissen.

Voorkennis

Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

Werkwijze

Als deelnemer krijg je technieken, theoretische handvatten, inzichten en tips aangereikt, daarnaast is er in deze training veel aandacht aan het vergroten van je persoonlijke kennis- en vaardigheidsniveau. De inspirerende trainer/ coacht zorgt voor een veilig leerklimaat, een prettige sfeer en een goede dynamiek wat persoonlijke zelfreflectie en een optimaal leerproces stimuleert en vergroot.

Investering

De investering voor deze training bedraagt € 899,- per persoon.
Bovengenoemde prijs is een all-in prijs, inclusief
trainingsmateriaal
lunch
koffie, thee en water

De investering is excl. btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw is mogelijk. In dat geval vragen wij 10% opslag bovenop de investeringsprijs.
Lees meer over de btw-vrij regeling van ExplainiT

De factuur van deze training wordt na afloop van de training verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Geef dit dan aan in het opmerkingenveld bij het inschrijven.

Examen & Certificering

Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop een certificaat dat je succesvol hebt deelgenomen aan de training.

Planning

Ervaringen

Bleckmann

“Trainingen van ExplainiT matchen altijd met onze verwachtingen. Onze medewerkers leren veel tijdens de trainingen. Daardoor krijgen we veel positieve reacties uit de evaluaties.”

Aveleijn

“Ik zou ExplainiT zeker aanbevelen, omdat het een heel prettige partij is om mee samen te werken en het zijn afspraken nakomt. Als door onvoorziene omstandigheden afspraken niet nagekomen kunnen worden, dan wordt er samen gekeken naar alternatieve mogelijkheden. De trainers van ExplainiT zijn vriendelijk, kundig en bereid om feedback ter harte te nemen.”

Enexis

“We zouden ExplainiT aanbevelen bij andere organisaties voor ICT (migratie) trainingen. ExplainiT is een flexibele partner en je weet precies wat je kunt verwachten. Dat is als klant prettig. Zeker bij grote projecten.”

Wat maakt ExplainiT uniek?

ExplainiT, opgericht in 2000, heeft door de jaren heen kennis en ervaring opgebouwd in vrijwel iedere branche. Onze trainers beschikken altijd over praktijkervaring en de training zal gericht zijn op jouw praktijksituatie voor een optimaal rendement. ExplainiT erkent het belang van constant ontwikkelen en zorgt daarom dat haar medewerkers en trainers altijd over up-to-date expertise beschikken. Daarnaast maakt ExplainiT gebruik van efficiënte en innovatieve leervormen.

Zet de stap naar een wendbare organisatie

Schrijf je in

Helemaal klaar om meer te leren over de training Klantgericht Denken en Handelen?
Kies een datum, geef je voorkeurslocaties op en schrijf je in.

Neem een optie

Weet je nog niet helemaal zeker of de training Klantgericht Denken en Handelen wat voor je is? Reserveer een plek voor één of meerdere trainingsdata. Wij houden de optie twee weken vast zodat je nog even na kunt denken of je je definitief aanmeld.

Vraag een offerte aan

Ben je op zoek naar een in-company training? Laat voor de training Klantgericht Denken en Handelen een maatwerkprogramma samenstellen waarbij rekening wordt gehouden met je wensen en behoeften.

Anderen bekeken ook onderstaande trainingen

Vragen of trainingsadvies op maat?

Heb je hulp nodig bij het maken van een keuze? Wil je weten of deze training bij je doelstellingen past? Neem dan contact op voor een persoonlijk advies. Bel 088 122 55 88 of mail naar info@explainit.nl. We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur en helpen je graag.