Training ITIL® Continual Service Improvement (CSI)

Home  / Trainingen / ITIL® Continual Service Improvement (CSI)

Sinds de introductie van ITIL® zijn de IT-mogelijkheden in een recordtempo vooruitgegaan. Hierdoor is de complexiteit van het uitvoeren van IT-beheer enorm toegenomen. Tijdens de training ITIL® Continual Service Improvement (CSI) leer je binnen de serviceorganisatie het gehele instrumentarium te borgen; zodanig dat continu gewerkt wordt aan het optimaliseren van de dienstverlening. De training is erop gericht om jou te voorzien van alle kennis en vaardigheden die benodigd zijn voor het officiële ITIL® Continual Service Improvement examen.

Programma

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training ITIL® Continuel Service Improvement. Op basis van de intake is het mogelijk om het programma op je praktijksituatie af te stemmen.

  • Continual Service Improvement principles (7-step improvement process, service reporting, service measurement, Return on investment, relatie met Service Level Management)
  • Bewaken, analyseren en beoordelen van de levering van diensten
  • Continual Service Improvement principes als benchmarking, Deming Cycle, SWOT-analyses en Balanced Scorecard
  • De functies, rollen en verantwoordelijkheden gerelateerd aan Continual Service Improvement (Service Manager, CSI Manager, Service Owner, RACI-model)
  • Hoe verschillende availability-technieken (zoals CFIA, FTA, FSA) en capacity technieken (workload en demand management) gebruikt kunnen worden binnen Continual Service Improvement
  • Risicoanalyse and Risicomanagement
  • Continual Service Improvement ondersteunen met techniek
  • Implementatie-overwegingen en -uitdagingen, kritieke succesfactoren en risico’s

Resultaat

Na het volgen van deze training ben je beter in staat:

  • Het nut en de toegevoegde waarde van Continual Service Improvement overtuigend over te brengen;
  • De Continual Service Improvement-principes toe te passen;
  • De Continual Service Improvement-processen te introduceren, uit te voeren en te verbeteren;
  • Aan Continual Service Improvement gerelateerde methoden en technieken toe te passen;
  • Continual Service Improvement te organiseren en te beleggen in de organisatie;
  • Continual Service Improvement-aspecten gedurende de levenscyclus van een dienst aan te brengen en te bewaken;
  • Implementatie-overwegingen, kritische succesfactoren en risico’s te begrijpen.

Doelgroep

Je neemt deel aan of speelt een rol in de uitvoering, coördinatie en verbetering van diensten en wil graag kennis en vaardigheden op dit gebied aanscherpen. Je wil je certificeren als ITIL® Expert in IT Service Management. Continual Service Improvement is een van de modules die eventueel nodig is om dit te kunnen realiseren.

Voorkennis

Voor de training ITIL® Continuel Service Improvement is het een vereiste dat je het certificaat ITIL® Foundation hebt behaald.

Werkwijze

ITIL® bestaat uit vier verschillende niveaus om ITIL® Master te worden. Om het niveau van ITIL® Expert te behalen moet de cursist minimaal 22 studiepunten verzamelen. De basis wordt gelegd in ITIL® Foundation (2 punten) waarna het intermediate niveau bestaat uit twee modules, Lifecycle (15 punten) en Capability (16 punten), met respectievelijk 5 en 4 trainingen. De cursist heeft de vrije keuze om de punten uit de 2 modules te halen. Aansluitend aan de gekozen module volgt een cursist de “Managing Across The Lifecycle-Module”, na het positief afsluiten daarvan mag de cursist zich ITIL® Expert noemen.

Investering

De investering voor deze training bedraagt € 1495,- per persoon.
Bovengenoemde prijs is een all-in prijs, inclusief
trainingsmateriaal
lunch
koffie, thee en water

De investering is excl. btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval vragen wij 10% opslag bovenop de investeringsprijs.
Lees meer over de btw-vrij regeling van ExplainiT

De factuur van deze training wordt na afloop van de training verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Geef dit dan aan in het opmerkingenveld bij het inschrijven.

Examen & Certificering

ExplainiT is een affiliate of CVA Informatica Opleidingen. Daardoor kun je bij ExplainiT terecht voor zowel officiële ITIL® trainingen als geaccrediteerde examens. De examens kunnen worden afgelegd op verschillende locaties van ExplainiT. De kosten voor het officiële ITIL® Continual Service Improvement examen zijn op aanvraag beschikbaar. Vraag onze trainingsadviseurs naar de mogelijkheden. Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop altijd een certificaat dat je hebt deelgenomen aan de training.

Planning


Ervaringen

Bleckmann

“Trainingen van ExplainiT matchen altijd met onze verwachtingen. Onze medewerkers leren veel tijdens de trainingen. Daardoor krijgen we veel positieve reacties uit de evaluaties.”

Aveleijn

“Ik zou ExplainiT zeker aanbevelen, omdat het een heel prettige partij is om mee samen te werken en het zijn afspraken nakomt. Als door onvoorziene omstandigheden afspraken niet nagekomen kunnen worden, dan wordt er samen gekeken naar alternatieve mogelijkheden. De trainers van ExplainiT zijn vriendelijk, kundig en bereid om feedback ter harte te nemen.”

Enexis

“We zouden ExplainiT aanbevelen bij andere organisaties voor ICT (migratie) trainingen. ExplainiT is een flexibele partner en je weet precies wat je kunt verwachten. Dat is als klant prettig. Zeker bij grote projecten.”

Wat maakt ExplainiT uniek?

ExplainiT, opgericht in 2000, heeft door de jaren heen kennis en ervaring opgebouwd in vrijwel iedere branche. Onze trainers beschikken altijd over praktijkervaring en de training zal gericht zijn op jouw praktijksituatie voor een optimaal rendement. ExplainiT erkent het belang van constant ontwikkelen en zorgt daarom dat haar medewerkers en trainers altijd over up-to-date expertise beschikken. Daarnaast maakt ExplainiT gebruik van efficiënte en innovatieve leervormen.

Zet de stap naar een wendbare organisatie

Schrijf je in

Helemaal klaar om meer te leren over de training ITIL® Continual Service Improvement (CSI)?
Kies een datum, geef je voorkeurslocaties op en schrijf je in.

Neem een optie

Weet je nog niet helemaal zeker of de training ITIL® Continual Service Improvement (CSI) wat voor je is? Reserveer een plek voor één of meerdere trainingsdata. Wij houden de optie twee weken vast zodat je nog even na kunt denken of je je definitief aanmeld.

Vraag een offerte aan

Ben je op zoek naar een in-company training? Laat voor de training ITIL® Continual Service Improvement (CSI) een maatwerkprogramma samenstellen waarbij rekening wordt gehouden met je wensen en behoeften.

Anderen bekeken ook onderstaande trainingen

Vragen of trainingsadvies op maat?

Heb je hulp nodig bij het maken van een keuze? Wil je weten of deze training bij je doelstellingen past? Neem dan contact op voor een persoonlijk advies. Bel 088 122 55 88 of mail naar info@explainit.nl. We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur en helpen je graag.