Gebruikersondersteuning

Ieder omvangrijk migratie en/of verandertraject heeft impact op medewerkers op verschillende niveaus en afdelingen in de organisatie. Een werkplek migratie heeft impact op beschikbare software op ieder werkstation, en daarmee impact op de gehele organisatie. Alle medewerkers krijgen gefaseerd of middels big-bang de beschikking over de nieuwe versie van Office 365 (eventueel aangevuld met Windows).

Als IT-organisatie is het belangrijk dat je continuïteit op de werkplek kan garanderen en dat je zorgt draagt voor de piekbelasting die ontstaat op de 1e-lijns helpdesk/servicedesk. Als organisatie is het tevens van belang dat je enerzijds je medewerkers informeert over de veranderingen en de noodzaak ervan en anderzijds ook medewerkers traint in de nieuwe applicaties. Medewerkers die over onvoldoende kennis en/of vaardigheden beschikken raken geïrriteerd en vragen collega’s om hulp. Dit resulteert in werkonderbrekingen en dat medewerkers zich in stadium bevinden van bewust onbekwaam.

Continuïteit op de werkplek

Onze professionals zijn aanwezig op de werkplek en ondersteunen uw medewerkers pro- en reactief. Hierdoor wordt de efficiency gewaarborgd.

Didactische professionals

Gebruikersondersteuning is werk voor specialisten. Onze professionals hebben een brede achtergrond en veel ervaring met werkplek migraties & adoptie. Geen vraag blijft onbeantwoord, en ieder antwoord is didactisch onderbouwd.

Vormen van gebruikersondersteuning

Floorwalking / Just-in-time ondersteuning op de werkplek

Een floorwalker is op de werkplek aanwezig en heeft als doel medewerkers te helpen. Er kunnen direct prangende vragen worden gesteld aan de aanwezige floorwalker(s). Een floorwalker loopt regelmatig rond, beantwoord vragen, lost problemen op en signaleert en speelt in op andere issues.

Floorwalking
Helpdesk ondersteuning

Help & Servicedesk ondersteuning

Help & Servicedesk ondersteuning vermindert piekbelasting en helpt de organisatie bij het uitrollen van Office 365. Een help- en/of servicedesk is vaak berekend op reguliere vragen maar vaak onderbezet na een Microsoft Office migratie. ExplainiT heeft ervaren trainers die de helpdesk tijdelijk kunnen ondersteunen en de eerstelijns Microsoft Office vragen kunnen beantwoorden per telefoon of mail.

Consultancy

Een consultant is breed inzetbaar. Vaak worden consultants ingezet voor het geven van configuratie advies. Maar ook bij het ontwikkelen en converteren van templates en sjablonen kan een consultant organisaties succesvol ondersteunen.

Ondersteuning op maat

Iedere organisatie is anders en heeft andere behoeften. ExplainiT maakt daarom graag een gebruikersondersteuningsprogramma op maat. Bij ieder traject wordt er één hoofd professional aangesteld. Deze persoon is het aanspreekpunt, neemt de regie, geeft advies en voert de organisatiewensen uit. Voor de communicatie wordt gebruik gemaakt van bijv. WhatsApp, SharePoint, Teams of een andere applicatie naar wens. Er wordt onderling veel gecommuniceerd tussen de trainers en consultants om praktijkgerichte oplossingen aan te dragen en een FAQ op te stellen. In de vorm van daily standups wordt (praktijk)informatie overgedragen.

Geschikte projecten

  • Continue ontwikkelen van digitale vaardigheden van medewerkers
  • Windows 10 en Office 365 migratie
  • Microsoft Office migratie
  • Office 365 migratie
  • Office 365 en SharePoint implementatie
  • Basis PC vaardigheden

Resultaat

Het resultaat van werkplekondersteuning is dat medewerkers zelf digitaal redzaam zijn met de nieuwe applicaties van je organisatie. Medewerkers werken met meer vertrouwen en zekerheid. Dit komt ten goede aan het primaire werkproces en aan het ontlasten van de helpdesk/servicedesk.

Duurzaam digitaal wendbaarheidsprogramma

Na afloop van het gehele traject raden we aan een duurzaam digitaal wendbaarheidsprogramma op te stellen. In dit programma kan je onboarding van nieuwe medewerkers meenemen, en op het niveau houden van de digitale vaardigheden van bestaande medewerkers. Door de toename van cloudapplicaties neemt de frequentie van verandering toe en worden medewerkers continu geconfronteerd met nieuwe interfaces en mogelijkheden om werk te organiseren. Door een wendbaarheidsprogramma op te stellen blijft de organisatie digitaal wendbaar en hebben veranderingen en verbeteringen in configuraties een positievere impact op de dagelijkse werkzaamheden van de medewerkers en teams.

Organisaties die wij geholpen hebben

Heb je interesse in de inzet van floorwalkers, helpdeskondersteuning en/of consultants?  Neem contact op voor de mogelijkheden.
Wij helpen je graag.

Ik wil graag per mail op de hoogte gehouden worden van de nieuwste ontwikkelingen in de markt.

Je mag ons ook bellen of mailen
via 088 122 55 88 of info@explainit.nl