Training Helpdesk / Servicedesk

Home  / Trainingen / Helpdesk / Servicedesk

Professioneel en effectief omgaan met klanten na de aankoop van je product/dienst is een van de onderdelen van aftersales. Een goed opgeleide helpdesk- of servicemedewerker is daarom erg belangrijk. Hiermee verstevig je de relatie met de klant met als doel een tevreden klant die graag een nieuwe order bij je plaatst.

Programma

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training Helpdesk / Servicedesk. Op basis van de intake is het mogelijk om het programma op je praktijksituatie af te stemmen.

  • Wat houdt aftersales in?
  • Wat zijn de beweegredenen van een klant?
  • Initiatief houden
  • Communicatieve vaardigheden
  • Gespreksstructuur
  • Oplossingen aandragen
  • Reageren op de klant
  • Hoe kan ik het gesprek een positieve wending geven?
  • Omgaan met weerstand
  • Omgaan met agressie

Resultaat

In deze training Helpdesk / Servicedesk leer je hoe je zelf een positieve bijdrage kunt leveren aan de bedrijfsresultaten. Je leert hoe je deze kunt beïnvloeden door klanten op een zodanige manier te benaderen dat zij jouw organisatie als positief waarderen.

Doelgroep

Deze training Helpdesk / Servicedesk is bedoeld voor iedereen die contact met klanten onderhoudt, zoals medewerkers van de klantenservice, baliemedewerkers, adviseurs en verkopers.

Voorkennis

Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

Werkwijze

Voorafgaand aan de training Helpdesk / Servicedesk vindt een intake plaats. Hierin worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht. Onder leiding van een ervaren trainer leer je professionele en commerciële gesprekken voeren met klanten. Door de toevoeging van rollenspelen vindt de training interactief en praktijkgericht plaats.

Investering

De investering voor deze training bedraagt € 899,- per persoon.
Bovengenoemde prijs is een all-in prijs, inclusief
trainingsmateriaal
lunch
koffie, thee en water

De investering is excl. btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw is mogelijk. In dat geval vragen wij 10% opslag bovenop de investeringsprijs.
Lees meer over de btw-vrij regeling van ExplainiT

De factuur van deze training wordt na afloop van de training verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Geef dit dan aan in het opmerkingenveld bij het inschrijven.

Examen & Certificering

Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop een certificaat dat je succesvol hebt deelgenomen aan de training.

Planning

Ervaringen

Bleckmann

“Trainingen van ExplainiT matchen altijd met onze verwachtingen. Onze medewerkers leren veel tijdens de trainingen. Daardoor krijgen we veel positieve reacties uit de evaluaties.”

Enexis

“We zouden ExplainiT aanbevelen bij andere organisaties voor ICT (migratie) trainingen. ExplainiT is een flexibele partner en je weet precies wat je kunt verwachten. Dat is als klant prettig. Zeker bij grote projecten.”

Aveleijn

“Ik zou ExplainiT zeker aanbevelen, omdat het een heel prettige partij is om mee samen te werken en het zijn afspraken nakomt. Als door onvoorziene omstandigheden afspraken niet nagekomen kunnen worden, dan wordt er samen gekeken naar alternatieve mogelijkheden. De trainers van ExplainiT zijn vriendelijk, kundig en bereid om feedback ter harte te nemen.”

Wat maakt ExplainiT uniek?

ExplainiT, opgericht in 2000, heeft door de jaren heen kennis en ervaring opgebouwd in vrijwel iedere branche. Onze trainers beschikken altijd over praktijkervaring en de training zal gericht zijn op jouw praktijksituatie voor een optimaal rendement. ExplainiT erkent het belang van constant ontwikkelen en zorgt daarom dat haar medewerkers en trainers altijd over up-to-date expertise beschikken. Daarnaast maakt ExplainiT gebruik van efficiënte en innovatieve leervormen.

Zet de stap naar een wendbare organisatie

Schrijf je in

Helemaal klaar om meer te leren over de training Helpdesk / Servicedesk?
Kies een datum, geef je voorkeurslocaties op en schrijf je in.

Neem een optie

Weet je nog niet helemaal zeker of de training Helpdesk / Servicedesk wat voor je is? Reserveer een plek voor één of meerdere trainingsdata. Wij houden de optie twee weken vast zodat je nog even na kunt denken of je je definitief aanmeld.

Vraag een offerte aan

Ben je op zoek naar een in-company training? Laat voor de training Helpdesk / Servicedesk een maatwerkprogramma samenstellen waarbij rekening wordt gehouden met je wensen en behoeften.

Anderen bekeken ook onderstaande trainingen

Vragen of trainingsadvies op maat?

Heb je hulp nodig bij het maken van een keuze? Wil je weten of deze training bij je doelstellingen past? Neem dan contact op voor een persoonlijk advies. Bel 088 122 55 88 of mail naar info@explainit.nl. We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur en helpen je graag.