Training Service Level Agreement (SLA)

Home  / Trainingen / Service Level Agreement (SLA)

Bij het afstemmen van de behoeften van de klant en gebruikers wordt Service Level Agreement (SLA) gebruikt als belangrijk stuurinstrument. Vaak worden SLA’s te uitgebreid geformuleerd en dat kan schijnzekerheden opleveren. Wat moet er juist wel (juridisch) geregeld worden en waar werk juridisering juist contraproductief? Hoe wordt ervoor gezorgd dat de business de belangrijkste focus blijft en hoe kunnen effectieve SLA’s worden ontworpen? Na het ontwerpen en formuleren van de afspraken in de Service Level Agreement (SLA), moeten deze afspraken worden geïmplementeerd, bewaakt en beheerd worden. Waar moet rekening mee gehouden worden en welke verantwoordelijkheden spelen hierin een belangrijke rol? Correct geformuleerde SLA’s helpt de afdeling en de organisatie om zelf de controle te krijgen en te behouden over de beschikbaarheid, kwaliteit en kosten van een systeem. Leer tijdens de training alles over de geavanceerde Service Level Agreement (SLA) mogelijkheden.

Programma

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training Service Level Agreement (SLA). Op basis van de intake is het mogelijk om het programma op je praktijksituatie af te stemmen.

  • Duidelijke afspraken over het formuleren en monitoren van realistische en meetbare KPI’s en CSF’s
  • Soorten SLA’s
  • Sancties
  • Kwaliteit, Kostenbeheersing, Beschikbaarheid, en Performance
  • Het pro-actief managen met de SLA
  • Het wijzigen van maatwerk
  • Processen en doelen
  • De vertaalslag van de business requirements naar de service specificaties
  • De implementatie van de service specificaties
  • Evaluatie, terugkoppeling, rapportage, verbeterprogramma´s

Resultaat

Na de training Service Level Agreement (SLA) bent je je ervan bewust hoe je ervoor kunt zorgen dat vragende partijen bepalend zijn bij de servicekeuze, de kwaliteit en het waarborgen van de kwaliteit van de gemaakte afspraken over de dienstverlening. Tijdens de training Service Level Agreement (SLA) leer je hoe een transparante, duidelijke SLA wordt opgezet, bewaakt en weer bijgestuurd kan worden. Je leert wie er betrokken zijn bij het ontwerpen en beheren van de SLA’s en welke processen hierbij komen kijken. Na de training Service Level Agreement (SLA) weet je welke onderdelen eventueel juridisch geregeld moeten worden en waarom KPI’s en CSF worden toegepast. Je krijgt inzicht welke rollen er zijn binnen de communicatie en bedrijfscultuur en hoe je daarop kunt inspelen in het SLA ontwerp. Door de training Service Level Agreement (SLA) kun je ook de zwakheden en risico’s herkennen van bestaande SLA’s.

Doelgroep

De training Service Level Agreement (SLA) is o.a. bedoeld voor controllers, servicemanagers, IT managers, demandmanagers, informatiemanagers, sourcingmanagers, functioneel beheerders en contractmanagers.

Voorkennis

Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

Werkwijze

Aan de hand van een intakeformulier worden de persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht voor de training Service Level Agreement (SLA). Onder inspirerende leiding van een ervaren trainer leer je je talenten optimaal te benutten. De training kent een zeer praktische aanpak. Naast korte theoretische beschouwingen wordt er veel gewerkt met praktische oefeningen en situaties. Iedere deelnemer vult voorafgaand aan de training een vragenlijst in. Hiermee wordt de deelnemer ertoe aangezet om leerdoelen te formuleren en voorbeeldsituaties te bedenken.

Investering

De investering voor deze training bedraagt € 1549,- per persoon.
Bovengenoemde prijs is een all-in prijs, inclusief
trainingsmateriaal
lunch
koffie, thee en water

De investering is excl. btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw is mogelijk. In dat geval vragen wij 10% opslag bovenop de investeringsprijs.
Lees meer over de btw-vrij regeling van ExplainiT

De factuur van deze training wordt na afloop van de training verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Geef dit dan aan in het opmerkingenveld bij het inschrijven.

Examen & Certificering

Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop een certificaat dat je succesvol hebt deelgenomen aan de training.

Planning

Ervaringen

Enexis

“We zouden ExplainiT aanbevelen bij andere organisaties voor ICT (migratie) trainingen. ExplainiT is een flexibele partner en je weet precies wat je kunt verwachten. Dat is als klant prettig. Zeker bij grote projecten.”

Bleckmann

“Trainingen van ExplainiT matchen altijd met onze verwachtingen. Onze medewerkers leren veel tijdens de trainingen. Daardoor krijgen we veel positieve reacties uit de evaluaties.”

Aveleijn

“Ik zou ExplainiT zeker aanbevelen, omdat het een heel prettige partij is om mee samen te werken en het zijn afspraken nakomt. Als door onvoorziene omstandigheden afspraken niet nagekomen kunnen worden, dan wordt er samen gekeken naar alternatieve mogelijkheden. De trainers van ExplainiT zijn vriendelijk, kundig en bereid om feedback ter harte te nemen.”

Wat maakt ExplainiT uniek?

ExplainiT, opgericht in 2000, heeft door de jaren heen kennis en ervaring opgebouwd in vrijwel iedere branche. Onze trainers beschikken altijd over praktijkervaring en de training zal gericht zijn op jouw praktijksituatie voor een optimaal rendement. ExplainiT erkent het belang van constant ontwikkelen en zorgt daarom dat haar medewerkers en trainers altijd over up-to-date expertise beschikken. Daarnaast maakt ExplainiT gebruik van efficiënte en innovatieve leervormen.

Zet de stap naar een wendbare organisatie

Schrijf je in

Helemaal klaar om meer te leren over de training Service Level Agreement (SLA)?
Kies een datum, geef je voorkeurslocaties op en schrijf je in.

Neem een optie

Weet je nog niet helemaal zeker of de training Service Level Agreement (SLA) wat voor je is? Reserveer een plek voor één of meerdere trainingsdata. Wij houden de optie twee weken vast zodat je nog even na kunt denken of je je definitief aanmeld.

Vraag een offerte aan

Ben je op zoek naar een in-company training? Laat voor de training Service Level Agreement (SLA) een maatwerkprogramma samenstellen waarbij rekening wordt gehouden met je wensen en behoeften.

Anderen bekeken ook onderstaande trainingen

Vragen of trainingsadvies op maat?

Heb je hulp nodig bij het maken van een keuze? Wil je weten of deze training bij je doelstellingen past? Neem dan contact op voor een persoonlijk advies. Bel 088 122 55 88 of mail naar info@explainit.nl. We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur en helpen je graag.