Training Klantgericht Mailen

Home  / Trainingen / Klantgericht Mailen

Tegenwoordig wordt er steeds meer per e-mail gecommuniceerd. E-mails worden verstuurd naar collega’s, interne klanten en naar zakelijke contacten zoals klanten. Hoewel het schrijven van een e-mail makkelijker lijkt en sneller gaat, worden daar ook eisen aan gesteld. E-mails zijn het visitekaartje van je bedrijf. Daarom is het belangrijk dat je weet hoe je een zakelijke mail opstelt, welke gegevens er in ieder geval in horen te staan en hoe je de lezer aanspreekt. Ook het gebruik van een huisstijl zal de communicatie door middel van mailen prettiger maken.

Programma

ExplainiT hanteert onderstaande onderwerpen voor de training Klantgericht Mailen. Op basis van je persoonlijke intake is het mogelijk om het programma af te stemmen op je eigen werksituatie.

  • Gericht schrijven: doel bepalen, verplaatsen in lezer, antwoord geven en afspraken maken
  • Richtlijnen schrijven van een e-mail: lengte van de e-mail, hoeveelheid informatie
  • Formuleren tekst: spelling, grammatica, leestekens, manier van schrijven
  • Opbouw mail: alinea’s, onderwerpen, opsommingen, verwijzingen, kloppend verhaal
  • Bepalen van opmaak van mail, gebruik huisstijl organisatie

Resultaat

Na afloop van de training Klantgericht Mailen:

  • Kun je zelfstandig een zakelijke en professionele mail schrijven
  • Heb je inzicht in de juiste opbouw van e-mails.
  • Ben je bekend met de Nederlandse grammatica
  • Weet je hoe je correcte zinnen formuleert.
  • Schrijf je voor de lezer begrijpelijke en kernachtige mails.
  • Leer je schrijven dat gericht is op de lezer en hoe je invloed daarop kunt uitoefenen.

Doelgroep

De training Klantgericht Mailen is gericht op medewerkers die in hun functie veelvuldig mailcontact hebben, zowel interne correspondentie en externe correspondentie en zijn of haar klantgerichte optreden willen versterken en/of verfrissen.

Voorkennis

Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

Werkwijze

Als deelnemer krijg je technieken, theoretische handvatten, inzichten en tips aangereikt. Daarnaast is er in deze training veel aandacht aan het vergroten van je persoonlijke kennis- en vaardigheidsniveau. De inspirerende trainer/ coacht zorgt voor een veilig leerklimaat, een prettige sfeer en een goede dynamiek wat persoonlijke zelfreflectie en een optimaal leerproces stimuleert en vergroot.

Investering

De investering voor deze training bedraagt € 899,- per persoon.
Bovengenoemde prijs is een all-in prijs, inclusief
trainingsmateriaal
lunch
koffie, thee en water

De investering is excl. btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw is mogelijk. In dat geval vragen wij 10% opslag bovenop de investeringsprijs.
Lees meer over de btw-vrij regeling van ExplainiT

De factuur van deze training wordt na afloop van de training verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Geef dit dan aan in het opmerkingenveld bij het inschrijven.

Examen & Certificering

Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop een certificaat dat je succesvol hebt deelgenomen aan de training.

Planning

Ervaringen

Bleckmann

“Trainingen van ExplainiT matchen altijd met onze verwachtingen. Onze medewerkers leren veel tijdens de trainingen. Daardoor krijgen we veel positieve reacties uit de evaluaties.”

Aveleijn

“Ik zou ExplainiT zeker aanbevelen, omdat het een heel prettige partij is om mee samen te werken en het zijn afspraken nakomt. Als door onvoorziene omstandigheden afspraken niet nagekomen kunnen worden, dan wordt er samen gekeken naar alternatieve mogelijkheden. De trainers van ExplainiT zijn vriendelijk, kundig en bereid om feedback ter harte te nemen.”

Enexis

“We zouden ExplainiT aanbevelen bij andere organisaties voor ICT (migratie) trainingen. ExplainiT is een flexibele partner en je weet precies wat je kunt verwachten. Dat is als klant prettig. Zeker bij grote projecten.”

Wat maakt ExplainiT uniek?

ExplainiT, opgericht in 2000, heeft door de jaren heen kennis en ervaring opgebouwd in vrijwel iedere branche. Onze trainers beschikken altijd over praktijkervaring en de training zal gericht zijn op jouw praktijksituatie voor een optimaal rendement. ExplainiT erkent het belang van constant ontwikkelen en zorgt daarom dat haar medewerkers en trainers altijd over up-to-date expertise beschikken. Daarnaast maakt ExplainiT gebruik van efficiënte en innovatieve leervormen.

Zet de stap naar een wendbare organisatie

Schrijf je in

Helemaal klaar om meer te leren over de training Klantgericht Mailen?
Kies een datum, geef je voorkeurslocaties op en schrijf je in.

Neem een optie

Weet je nog niet helemaal zeker of de training Klantgericht Mailen wat voor je is? Reserveer een plek voor één of meerdere trainingsdata. Wij houden de optie twee weken vast zodat je nog even na kunt denken of je je definitief aanmeld.

Vraag een offerte aan

Ben je op zoek naar een in-company training? Laat voor de training Klantgericht Mailen een maatwerkprogramma samenstellen waarbij rekening wordt gehouden met je wensen en behoeften.

Anderen bekeken ook onderstaande trainingen

Vragen of trainingsadvies op maat?

Heb je hulp nodig bij het maken van een keuze? Wil je weten of deze training bij je doelstellingen past? Neem dan contact op voor een persoonlijk advies. Bel 088 122 55 88 of mail naar info@explainit.nl. We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur en helpen je graag.