Training ITIL® Service Operation (SO)

Home  / Trainingen / ITIL® Service Operation (SO)

De cursus ITIL® Service Operation geeft je praktische richtlijnen over hoe je de prestaties van de dienstverlening en het succes van de service-organisatie continu kunt controleren en beheersen. De training is zeer praktijkgericht en richt zich op het managen en inrichten van processen en functies binnen de Service Operation.

Programma

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training ITIL® Service Operation. Op basis van de intake is het mogelijk om het programma op je praktijksituatie af te stemmen.

  • Het service managementconcept
  • Doel en principes van service operation
  • Algemene service operationactiviteiten
  • Het organiseren van service operationfuncties
  • Rollen, taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen de service operationprocessen
  • De wijze waarop de service operationprocessen te meten zijn
  • Uitdagingen, cruciale succesfactoren en risico’s
  • Event management, incident management, request fulfillment, problem management en access management

Resultaat

Na het volgen van de training ITIL® Service Operation ben je beter in staat:

  • Het nut en de toegevoegde waarde van Service Operation overtuigend over te brengen;
  • De Service Operation-principes toe te passen;
  • De Service Operation-processen te controleren en te verbeteren;
  • De algemene Service Operation-activiteiten te besturen;
  • De aan Service Operation gerelateerde methoden en technieken toe te passen;
  • Service Operation te organiseren en te beleggen in de organisatie;
  • De implementatie-overwegingen, kritische succesfactoren en risico’s te begrijpen.

Doelgroep

Je bent op zoek naar diepgaande en praktische kennis op het gebied van Service Operations of je dient de Service Operation Lifecycle-processen en functies te kunnen managen, besturen, coördineren, integreren en/of implementeren, bijvoorbeeld vanuit een rol als problem manager.

Voorkennis

Voor de training ITIL® Service Operation is het een vereiste dat je het certificaat ITIL® Foundation hebt behaald.

Werkwijze

ITIL® bestaat uit vier verschillende niveaus om ITIL® Master te worden. Om het niveau van ITIL® Expert te behalen moet de cursist minimaal 22 studiepunten verzamelen. De basis wordt gelegd in ITIL® Foundation (2 punten) waarna het intermediate niveau bestaat uit twee modules, Lifecycle (15 punten) en Capability (16 punten), met respectievelijk 5 en 4 trainingen. De cursist heeft de vrije keuze om de punten uit de 2 modules te halen. Aansluitend aan de gekozen module volgt een cursist de “Managing Across The Lifecycle-Module”, na het positief afsluiten daarvan mag de cursist zich ITIL® Expert noemen.

Investering

De investering voor deze training bedraagt € 1495,- per persoon.
Bovengenoemde prijs is een all-in prijs, inclusief
trainingsmateriaal
lunch
koffie, thee en water

De investering is excl. btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval vragen wij 10% opslag bovenop de investeringsprijs.
Lees meer over de btw-vrij regeling van ExplainiT

De factuur van deze training wordt na afloop van de training verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Geef dit dan aan in het opmerkingenveld bij het inschrijven.

Examen & Certificering

ExplainiT is een affiliate of CVA Informatica Opleidingen. Daardoor kun je bij ExplainiT terecht voor zowel officiële ITIL® trainingen als geaccrediteerde examens. De examens kunnen worden afgelegd op verschillende locaties van ExplainiT. De kosten voor het officiële ITIL® Service Operation examen zijn op aanvraag beschikbaar. Vraag onze trainingsadviseurs naar de mogelijkheden. Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop altijd een certificaat dat je hebt deelgenomen aan de training.

Planning


Ervaringen

Aveleijn

“Ik zou ExplainiT zeker aanbevelen, omdat het een heel prettige partij is om mee samen te werken en het zijn afspraken nakomt. Als door onvoorziene omstandigheden afspraken niet nagekomen kunnen worden, dan wordt er samen gekeken naar alternatieve mogelijkheden. De trainers van ExplainiT zijn vriendelijk, kundig en bereid om feedback ter harte te nemen.”

Enexis

“We zouden ExplainiT aanbevelen bij andere organisaties voor ICT (migratie) trainingen. ExplainiT is een flexibele partner en je weet precies wat je kunt verwachten. Dat is als klant prettig. Zeker bij grote projecten.”

Bleckmann

“Trainingen van ExplainiT matchen altijd met onze verwachtingen. Onze medewerkers leren veel tijdens de trainingen. Daardoor krijgen we veel positieve reacties uit de evaluaties.”

Wat maakt ExplainiT uniek?

ExplainiT, opgericht in 2000, heeft door de jaren heen kennis en ervaring opgebouwd in vrijwel iedere branche. Onze trainers beschikken altijd over praktijkervaring en de training zal gericht zijn op jouw praktijksituatie voor een optimaal rendement. ExplainiT erkent het belang van constant ontwikkelen en zorgt daarom dat haar medewerkers en trainers altijd over up-to-date expertise beschikken. Daarnaast maakt ExplainiT gebruik van efficiënte en innovatieve leervormen.

Zet de stap naar een wendbare organisatie

Schrijf je in

Helemaal klaar om meer te leren over de training ITIL® Service Operation (SO)?
Kies een datum, geef je voorkeurslocaties op en schrijf je in.

Neem een optie

Weet je nog niet helemaal zeker of de training ITIL® Service Operation (SO) wat voor je is? Reserveer een plek voor één of meerdere trainingsdata. Wij houden de optie twee weken vast zodat je nog even na kunt denken of je je definitief aanmeld.

Vraag een offerte aan

Ben je op zoek naar een in-company training? Laat voor de training ITIL® Service Operation (SO) een maatwerkprogramma samenstellen waarbij rekening wordt gehouden met je wensen en behoeften.

Anderen bekeken ook onderstaande trainingen

Vragen of trainingsadvies op maat?

Heb je hulp nodig bij het maken van een keuze? Wil je weten of deze training bij je doelstellingen past? Neem dan contact op voor een persoonlijk advies. Bel 088 122 55 88 of mail naar info@explainit.nl. We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur en helpen je graag.