Training ITIL® Service Design (SD)

Home  / Trainingen / ITIL® Service Design (SD)

De training ITIL® Service Design geeft je de praktische richtlijnen voor het organiseren en managen van de ervaring van services en/of service-oplossingen. De training zal diep ingaan op de algemene concepten, processen, strategieën en methoden die in verband staan met de Service Design fase van de Service Lifecycle. Na afloop van de training beschik je over de kennis en vaardigheden die benodigd zijn om te slagen voor het officiële examen. 

Programma

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training ITIL® Service Design. Op basis van de intake is het mogelijk om het programma op je praktijksituatie af te stemmen.

  • Key service design principes – vijf aspecten van service design
  • Primaire activiteiten van service design
  • Analyseren van business requirements
  • Het bereiken van evenwicht tussen design en bestaande strategieën
  • Service design processen – Service cathalogus  management (SCM)
  • Service level management (SLM)
  • Capacity management
  • Availability management
  • IT service continuity management
  • Service design en technologie gerelateerde activiteiten

Resultaat

Na het volgen van deze training ben je beter in staat:

  • De ITIL® Service Design-activiteiten te borgen en te besturen;
  • De ITIL® Service Design-concepten en activiteiten te beheersen en toe te passen;
  • De kennis hoe technologie in deze fase van de levenscyclus over te brengen dan wel toe te passen;
  • De aan de ontwerpfase gerelateerde uitdagingen, risico’s en succesfactoren te onderkennen.

Doelgroep

Je neemt deel aan of speelt een rol in het ontwerpen van services, infrastructuren en processen, bijvoorbeeld als Capacity Manager, Availability Manager, Service Level Manager, Business Continuity Manager, Service Portfolio Manager, Service of IT-manager.

Voorkennis

Voor de training ITIL® Service Design is het een vereiste dat je het certificaat ITIL® Foundation hebt behaald.

Werkwijze

ITIL® bestaat uit vier verschillende niveaus om ITIL® Master te worden. Om het niveau van ITIL® Expert te behalen moet de cursist minimaal 22 studiepunten verzamelen. De basis wordt gelegd in ITIL® Foundation (2 punten) waarna het intermediate niveau bestaat uit twee modules, Lifecycle (15 punten) en Capability (16 punten), met respectievelijk 5 en 4 trainingen. De cursist heeft de vrije keuze om de punten uit de 2 modules te halen. Aansluitend aan de gekozen module volgt een cursist de “Managing Across The Lifecycle-Module”, na het positief afsluiten daarvan mag de cursist zich ITIL® Expert noemen.

Investering

De investering voor deze training bedraagt € 1495,- per persoon.
Bovengenoemde prijs is een all-in prijs, inclusief
trainingsmateriaal
lunch
koffie, thee en water

De investering is excl. btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval vragen wij 10% opslag bovenop de investeringsprijs.
Lees meer over de btw-vrij regeling van ExplainiT

De factuur van deze training wordt na afloop van de training verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Geef dit dan aan in het opmerkingenveld bij het inschrijven.

Examen & Certificering

ExplainiT is een affiliate of CVA Informatica Opleidingen. Daardoor kun je bij ExplainiT terecht voor zowel officiële ITIL® trainingen als geaccrediteerde examens. De examens kunnen worden afgelegd op verschillende locaties van ExplainiT. De kosten voor het officiële ITIL® Service Design examen zijn op aanvraag beschikbaar. Vraag onze trainingsadviseurs naar de mogelijkheden. Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop altijd een certificaat dat je hebt deelgenomen aan de training.

Planning


Ervaringen

Aveleijn

“Ik zou ExplainiT zeker aanbevelen, omdat het een heel prettige partij is om mee samen te werken en het zijn afspraken nakomt. Als door onvoorziene omstandigheden afspraken niet nagekomen kunnen worden, dan wordt er samen gekeken naar alternatieve mogelijkheden. De trainers van ExplainiT zijn vriendelijk, kundig en bereid om feedback ter harte te nemen.”

Bleckmann

“Trainingen van ExplainiT matchen altijd met onze verwachtingen. Onze medewerkers leren veel tijdens de trainingen. Daardoor krijgen we veel positieve reacties uit de evaluaties.”

Enexis

“We zouden ExplainiT aanbevelen bij andere organisaties voor ICT (migratie) trainingen. ExplainiT is een flexibele partner en je weet precies wat je kunt verwachten. Dat is als klant prettig. Zeker bij grote projecten.”

Wat maakt ExplainiT uniek?

ExplainiT, opgericht in 2000, heeft door de jaren heen kennis en ervaring opgebouwd in vrijwel iedere branche. Onze trainers beschikken altijd over praktijkervaring en de training zal gericht zijn op jouw praktijksituatie voor een optimaal rendement. ExplainiT erkent het belang van constant ontwikkelen en zorgt daarom dat haar medewerkers en trainers altijd over up-to-date expertise beschikken. Daarnaast maakt ExplainiT gebruik van efficiënte en innovatieve leervormen.

Zet de stap naar een wendbare organisatie

Schrijf je in

Helemaal klaar om meer te leren over de training ITIL® Service Design (SD)?
Kies een datum, geef je voorkeurslocaties op en schrijf je in.

Neem een optie

Weet je nog niet helemaal zeker of de training ITIL® Service Design (SD) wat voor je is? Reserveer een plek voor één of meerdere trainingsdata. Wij houden de optie twee weken vast zodat je nog even na kunt denken of je je definitief aanmeld.

Vraag een offerte aan

Ben je op zoek naar een in-company training? Laat voor de training ITIL® Service Design (SD) een maatwerkprogramma samenstellen waarbij rekening wordt gehouden met je wensen en behoeften.

Anderen bekeken ook onderstaande trainingen

Vragen of trainingsadvies op maat?

Heb je hulp nodig bij het maken van een keuze? Wil je weten of deze training bij je doelstellingen past? Neem dan contact op voor een persoonlijk advies. Bel 088 122 55 88 of mail naar info@explainit.nl. We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur en helpen je graag.