Training Integrated Service Management Foundation (ISM)

Home  / Trainingen / Integrated Service Management Foundation (ISM)

Integrated Service Management is een sterk aan populariteit winnend servicemanagement framework voor IT-beheer. Integrated Service Management richt zich naast de processen ook nadrukkelijk op de menskant en op de tooling die essentieel zijn voor goed IT-beheer. ISM is afgeleid van ITIL en ASL en is met name een toepassingsmodel.

Programma

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training Integrated Service Management Foundation. Op basis van de intake is het mogelijk om het programma op je praktijksituatie af te stemmen.

  • Wat is IT-Servicemanagement?
  • De doelstelling van IT-beheer
  • Visie op IT Service Management
  • Het onderscheid People, Process, Product
  • Procesmatig werken
  • Normen en standaarden voor ISM
  • De belangrijkste begrippen binnen ISM
  • Klant (demand) versus leverancier (supply)
  • De levenscyclus van een IT Service
  • De Servicedesk als single point of contact
  • Serviceportfolio en servicecatalogus
  • Strategische aspecten van ISM
  • Organisatie van de dienstverlening
  • Functionaliteit versus zekerheid
  • Ontwerpaspekten voor ISM
  • SM-procesmodel
  • Service Level Management (SLM)
  • Change Management (CHM)
  • Operations Management (OM)
  • Incident Management (IM)
  • Configuration Management (COM)
  • Quality Management (QM)
  • Continu verbeteren van de IT-dienstverlening
  • Integratie met andere standaarden of ‘best practices’
  • Functies en Rollen binnen IT Service Management

Resultaat

De training Integrated Service Management Foundation verschaft deelnemers op hoofdlijnen inzicht in de werkwijze van een IT-beheer organisatie volgens de werkwijze van de Integrated Service Management methode. Na afloop van de training is de deelnemer in staat uit uitstekend te functioneren in een organisatie waar Integrated Service Management als methode wordt gehanteerd.

Doelgroep

Medewerkers van de IT-afdeling, die betrokken zijn bij het inrichten, beheersen, sturen en leveren van de IT-dienstverlening naar de klant.

Voorkennis

Een zekere elementaire kennis en ervaring op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer ervan wordt als bekend verondersteld.

Werkwijze

Aan de hand van een intakeformulier worden de persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht voor de training Integrated Service Management Foundation (ISM). Onder inspirerende leiding van een ervaren trainer leer je je talenten optimaal te benutten. De training kent een zeer praktische aanpak. Naast korte theoretische beschouwingen wordt er veel gewerkt met praktische oefeningen en situaties. Iedere deelnemer vult voorafgaand aan de training een vragenlijst in. Hiermee wordt de deelnemer ertoe aangezet om leerdoelen te formuleren en voorbeeldsituaties te bedenken.

De training is in zes blokken opgedeeld:
Blok 1: Introductie in IT-servicemanagement
Blok 2: Procesmatig werken
Blok 3: Werkwijze en besturing van IT-Beheer
Blok 4: De 6 kernprocessen van IT-Beheer
Blok 5: Werkwijze volgens ISM
Blok 6: Examenvoorbereiding en evaluatie

Investering

De investering voor deze training bedraagt € 1289,- per persoon.
Bovengenoemde prijs is een all-in prijs, inclusief
trainingsmateriaal
lunch
koffie, thee en water

De investering is excl. btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw is mogelijk. In dat geval vragen wij 10% opslag bovenop de investeringsprijs.
Lees meer over de btw-vrij regeling van ExplainiT

De factuur van deze training wordt na afloop van de training verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Geef dit dan aan in het opmerkingenveld bij het inschrijven.

Examen & Certificering

Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop een certificaat dat je succesvol hebt deelgenomen aan de training.

Planning

Ervaringen

Enexis

“We zouden ExplainiT aanbevelen bij andere organisaties voor ICT (migratie) trainingen. ExplainiT is een flexibele partner en je weet precies wat je kunt verwachten. Dat is als klant prettig. Zeker bij grote projecten.”

Aveleijn

“Ik zou ExplainiT zeker aanbevelen, omdat het een heel prettige partij is om mee samen te werken en het zijn afspraken nakomt. Als door onvoorziene omstandigheden afspraken niet nagekomen kunnen worden, dan wordt er samen gekeken naar alternatieve mogelijkheden. De trainers van ExplainiT zijn vriendelijk, kundig en bereid om feedback ter harte te nemen.”

Bleckmann

“Trainingen van ExplainiT matchen altijd met onze verwachtingen. Onze medewerkers leren veel tijdens de trainingen. Daardoor krijgen we veel positieve reacties uit de evaluaties.”

Wat maakt ExplainiT uniek?

ExplainiT, opgericht in 2000, heeft door de jaren heen kennis en ervaring opgebouwd in vrijwel iedere branche. Onze trainers beschikken altijd over praktijkervaring en de training zal gericht zijn op jouw praktijksituatie voor een optimaal rendement. ExplainiT erkent het belang van constant ontwikkelen en zorgt daarom dat haar medewerkers en trainers altijd over up-to-date expertise beschikken. Daarnaast maakt ExplainiT gebruik van efficiënte en innovatieve leervormen.

Zet de stap naar een wendbare organisatie

Schrijf je in

Helemaal klaar om meer te leren over de training Integrated Service Management Foundation (ISM)?
Kies een datum, geef je voorkeurslocaties op en schrijf je in.

Neem een optie

Weet je nog niet helemaal zeker of de training Integrated Service Management Foundation (ISM) wat voor je is? Reserveer een plek voor één of meerdere trainingsdata. Wij houden de optie twee weken vast zodat je nog even na kunt denken of je je definitief aanmeld.

Vraag een offerte aan

Ben je op zoek naar een in-company training? Laat voor de training Integrated Service Management Foundation (ISM) een maatwerkprogramma samenstellen waarbij rekening wordt gehouden met je wensen en behoeften.

Anderen bekeken ook onderstaande trainingen

Vragen of trainingsadvies op maat?

Heb je hulp nodig bij het maken van een keuze? Wil je weten of deze training bij je doelstellingen past? Neem dan contact op voor een persoonlijk advies. Bel 088 122 55 88 of mail naar info@explainit.nl. We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur en helpen je graag.